Stilte voor de storm - Reisverslag uit Basingstoke, Verenigd Koninkrijk van Savannah Hoven - WaarBenJij.nu Stilte voor de storm - Reisverslag uit Basingstoke, Verenigd Koninkrijk van Savannah Hoven - WaarBenJij.nu

Stilte voor de storm

Door: Savannah van den Hoven

Blijf op de hoogte en volg Savannah

27 September 2016 | Verenigd Koninkrijk, Basingstoke

Om iedereen de me mist even een hart onder de riem te steken: (mama, goed lezen!!!) we zitten bijna op een kwart!!
Zal er maar meteen een cliché tegenaan gooien: wat gaat de tijd toch snel! We voelen ons goed thuis in ons appartement, hebben het naar onze zin op stage, kunnen het samen nog steeds goed vinden en hebben in het weekend ook genoeg te doen (en ook vooral niet te doen!).

Afgelopen vrijdagavond hebben we de hele avond besteed aan Skypen. Mijn 2 beste vriendjes zaten samen en nu kon ik ze allebei tegelijk zien en spreken. De uren vliegen dan voorbij. Naast dat ik mijn krullenbollie, m'n ouders en zus natuurlijk mis, mis ik ook die 2 beste vriendjes! Remco waarmee ik dingen kan doen waar ieder ander persoon me om uit kan lachen en Irene waarmee ik m'n onvoorwaardelijke liefde voor Disney kan delen! Gelukkig komen ze me allebei ook opzoeken hier en Irene zelfs al over 2 weken. Nathalie en ik wilden eigenlijk nog even een thee-tje gaan doen in de kroeg vrijdagavond, maar het was ondertussen al zo laat, dat we het maar bij een paar biertjes op de bank gehouden hebben.

Zaterdag hebben we uiteraard heerlijk uitgeslapen en burgerlijk ons boodschappenwagentje weer volgeladen. We zijn in de middag druk in de weer geweest met het uitproberen van allerlei make-up (het ene resultaat beter dan het andere haha). 's Avonds reden we richting Yateley. We gingen namelijk naar een open air cinema!
Via Facebook kwamen we er in onze eerste week al achter dat deze afgelopen zaterdag georganiseerd zou worden. We hebben nog even gewacht met het kopen van kaartjes omdat we geen zin hadden om de hele avond in de regen te gaan zitten. Toen we afgelopen week lazen dat er nog maar 80 kaartjes beschikbaar waren en het weer goed zou worden, hebben we snel die van ons besteld. Bij aankomst konden we het eerst niet goed vinden, maar uiteindelijk zagen we allemaal mensen met klapstoeltjes naar een veldje lopen. Er was geen enkele parkeerplek meer beschikbaar, dus hebben we de auto een stukje verderop bij een boerderij geparkeerd. We betaalden de 20 pond borg voor de koptelefoons en schudden onze handdoeken uit. We hebben hier geen klapstoeltjes en om nou ons hele bankstel mee te nemen vonden we ook nogal wat haha. Ook al waren we zowat de enige die op de grond zaten, plezier hebben we zeker gehad! Toen we ons goed en wel geïnstalleerd hadden en een zak chips opgetrokken hadden begon de film al. Van tevoren kon je stemmen op welke film het zou worden en de meeste stemmen zijn gegaan naar: GREASE! Het geluid kon je alleen horen via je eigen koptelefoon maar als je bewoog dan wilde het geluid soms wel even haperen. Dat was ook het moment dat we erachter kwamen dat echt werkelijk iedereen mee aan het zingen was met alle liedjes! Vet leuk om het hele veld "Grease Lightning", "You're the one that I want" en "Hopelessly devoted to you" echt keihard mee te horen zingen. Ik vond het persoonlijk een geweldig evenement! Helaas was het maar eenmalig, had graag Irene en mama hier ook mee naartoe genomen. Al denk ik dat het idee van een open air cinema in de komende winterperiode niet echt tof gaat zijn, maar dat terzijde. Zoiets moet er in Tilburg ook komen! Na het inleveren van de koptelefoons kregen we onze borg weer terug en zijn we weer naar huis gereden (Irene, thanks voor de tip voor de gratis navigatie op je telefoon, deze werkt wél heel goed!).

Zondag was weer een uitslaap en lamme takken dag. Dat mochten we nu ook wel van onszelf want de komende weekenden tot aan half december zitten we helemaal volgeboekt met gasten! Wel hebben we 's middags nog de auto schoongemaakt, dus helemaal lam is deze dag ook weer niet geweest. Wanneer we de auto voor even helemaal de stoep op rijden kunnen we er met de stofzuiger nét bij. De Engelse stopcontacten zijn maar raar en de verlengsnoer die ik bij heb, die werkt daar niet in. Beetje creatief zijn hier en dan komt het allemaal goed. Moet zeggen dat we hier eigenlijk alles hebben wat we nodig hebben. Op vla, fatsoenlijke kaas, een mixer (kan geen taarten en koekjes bakken zo!) en een droger na! Mensen die mij kennen weten hoezeer ik het haat om mijn was aan zo'n rek op te moeten hangen en eigenlijk alles in de droger mik. NOU HIER MOET IK WEL GAAN HANGEN! Maar ook dat valt wel weer te overleven. In plaats van vla eten we dan maar Ben en Jerry's ijs als toetje, in plaats van kaas eten we dan maar kipfilet en in plaats van het bakken van taarten en koekjes worden deze nu maar kant en klaar gekocht!

Op stage boeken we ook veel vooruitgang! Waar ik vorige week over het doen van zure phosphatase testen en Phadebas testen sprak, kunnen we nu het resultaat tonen. Op de foto's hieronder is te zien dat er inderdaad in elk stukje speeksel aanwezig is (dit kun je zien aan de blauwe 'vlekken'). Het verschil in kleur geeft aan dat er verschillende concentraties speeksel aanwezig zijn (vanzelfsprekend geeft puur speeksel een betere reactie, dan speeksel opgelost in een flinke hoeveelheid water). En in een van de stukjes ook sperma (dit kun je zien aan de roze/paarse 'vlek). Vandaag gingen we een stapje verder en hebben we dan ook daadwerkelijk sperma zien 'zwemmen' onder de microscoop. De microscoop staat bij mij met stip op 1 van de grootste klote-apparaten die ik gebruik bij mijn werk, het liefste gooide ik ze allemaal de prullenbak in. Ik krijg het gewoon niet voor elkaar om fatsoenlijk door die lens te kijken en ik ben al vaak uitgelachen door het op mijn manier scherp stellen van een microscoop. Er is zelfs al een aantal keer voorgesteld door docenten op school dat ik aan een bril zou moeten omdat het gewoon bizar is wat ik door zo'n microscoop scherp vind (met een sterkte van -0,25 is dat volgens de opticien gelukkig niet nodig). Maar goed, genoeg over mijn onvrede over de microscoop, deze speelt gelukkig geen grote rol in ons onderzoek en zal dat in mijn verdere loopbaan ook absoluut niet gaan spelen! Door een stukje van de stof waar mogelijk sperma aanwezig is (dit zijn dus de stukken die een roze/paars 'vlek' geven tijdens de zure phosphatase test) weg te snijden, op te lossen, te centrifugeren (in een apparaat dat zo'n 20000 rondjes per minuut draait, opzicht aardig hard haha) dit te kleuren met hemaetoxylin en eosin en vervolgens af te dekken op een microscoop glas kun je daadwerkelijk kleine zwarte rondjes met een staartje zien onder de microscoop. Wanneer de zure phosphatase test dus een positief resultaat zou geven kun je onder de microscoop zien of het ook echt sperma is (sommige andere substanties geven namelijk een vals positief resultaat voor de zure phosphatase test, maar er is dan geen sperma zichtbaar onder de microscoop). Wanneer er zeker sprake is van sperma kunnen er dan DNA-testen uitgevoerd gaan worden om te zien van wie het sperma eventueel afkomstig zou zijn.
We hebben deze week dus weer genoeg met onze handen in het zaad gezeten en zullen dat nog veel gaan doen de komende weken.

Deze week staat er verder nog een vergadering over de vormgeving van het archief op de planning (inclusief chocolade koekjes tijdens de vergadering, onze begeleidster begint altijd al helemaal te stuiteren bij het woord Oreo, dus ik hoop voor haar dat er donderdag Oreo's zijn!), ons huisje wat opruimen en donderdag op tijd naar bed. Nog maar 3 slaapjes voor mijn allergrootste vriend hier is!

  • 28 September 2016 - 08:14

    Kyarah:

    Hey soul sister! Van mij ook eens een berichtje op jouw blog. Zo te lezen vermaken jij en Nathalie je prima! Mis je wel een beetje hoor, maar over 3 weken kunnen we de Primark leeg gaan kopen in Londen :-)

  • 28 September 2016 - 08:58

    Irene:

    Sterker nog chick... nog maar 1,5 week en dan zie ik je weer! :)
    Graag gedaan hoor, voor de tip van de gratis navigatie (die heb ik ook weer gejat van iemand anders, you know who haha).

    Geniet komend weekend met je bolletje en succes nog op je stage met de ellendige microscopen!
    Dikke kus uit Nederland!

  • 28 September 2016 - 09:15

    Anne-Marie:

    Jullie vermaken je best daar zo te lezen en horen. Inderdaad nog 2 nachtjes.....dan is het zeer stil in huize Rossi. Luc naar Engeland. Kan hij zelf zien en beleven hoe het daar is. Alvast veel plezier samen.

  • 28 September 2016 - 11:48

    Wil:

    Nog steeds genoeg te beleven daar, lees ik. Fijn te horen dat jullie je niet vervelen en de komende weekenden zeker niet, want die zitten al flink volgeboekt. Succes met alles, geniet en leer ervan.
    Ik zal as. weekend zorgen dat Krullenbollie veilig wordt afgeleverd en gehaald op en van het vliegveld.
    Gr. uit onze Kruikenstad.

  • 28 September 2016 - 19:49

    Miranda:

    Hey meissie, leuk weer iets van je te horen via de blog.
    Ik heb al wel gezien (of liever gezegd gelezen!) wat ik over 2 weekjes niet vergeten moet mee te nemen:
    Een mixer, een paar pakken vla (cheesecake kwark van Danio??) en kaas!!
    Veel plezier dit weekend met je bolletje en tot over 2 1/2 week!
    Leuk om je dan weer eens 'live' te zien!
    Liefs mama

  • 02 Oktober 2016 - 20:29

    Marlou:

    He Saf,

    We hebben je verhaal samen op de bank aan de Pauwstraat gelezen.
    Inmiddels is Luc weer terug in Tilburg en volgens mij hebben jullie je erg goed vermaakt samen! We zullen de foto's nog wel zien.
    Nu weer vol aan de bak met de zaadjes! Wat een karwei ;) haha

    Liefs van Marlou & Jaap

  • 03 Oktober 2016 - 07:55

    Fiona:

    He Savannah

    Goed om te lezen dat je je vermaakt met onder andere zaad

  • 03 Oktober 2016 - 22:02

    Ron:

    Reactie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Savannah

Actief sinds 11 Aug. 2016
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 14394

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2016 - 20 Januari 2017

Stage Forensisch Laboratorium Onderzoek

Landen bezocht: