Wonen we soms op Stansted Airport? - Reisverslag uit Basingstoke, Verenigd Koninkrijk van Savannah Hoven - WaarBenJij.nu Wonen we soms op Stansted Airport? - Reisverslag uit Basingstoke, Verenigd Koninkrijk van Savannah Hoven - WaarBenJij.nu

Wonen we soms op Stansted Airport?

Door: Savannah van den Hoven

Blijf op de hoogte en volg Savannah

23 November 2016 | Verenigd Koninkrijk, Basingstoke

Het voelt een beetje saai om deze blog weer te beginnen met het feit dat er alweer een week voorbij is hier in Engeland. Zelfs al een beetje meer dan een week omdat ik wat later ben dit keer.
Met vandaag mee nog 22 dagen stage tot we naar huis komen voor de kerstdagen! Alles begint hier in Engeland al in de kerstsferen te geraken, dus het kerstgevoel is al volop aanwezig!

Op stage gaan we gewoon maar door met waar we mee bezig waren. Omdat we aan het wachten zijn op lichaamsvloeistoffen hebben we afgelopen week op het lab niet zoveel vorderingen gemaakt. We hebben alleen een deel van ons onderzoek uit kunnen voeren. Er was niet genoeg sperma en speeksel en al helemaal geen bloed meer. Nu zou je zeggen, spuug in een potje, snijd je hand een beetje open en klaar. Maar al de lichaamsvloeistoffen moeten eerst getest worden op de meest belangrijkste en soms levensbedreigende ziektes. Zou jammer zijn als we straks door het lopen van stage ineens HIV oplopen ofzo. Maargoed, we hebben wel een begin gemaakt. Ruim 700 lapjes geknipt afgelopen week. Was meteen de minst leuke dag moet ik zeggen. Sowieso is het knippen van de lapjes echt geen pretje, maar om dat nu ruim 700 keer te moeten doen. Maar ach, daar zullen we vast stagiaires voor zijn en ze zijn nu in ieder geval allemaal geknipt. We hebben verschillende verdunningen van speeksel en sperma gemaakt, deze op de lapjes gepipetteerd en de lapjes ingepakt in envelopjes. De envelopjes gaan we dan bewaren bij -20 graden (in de vriezer), +4 graden (in de koelkast) en op kamertemperatuur. Met verschillende tijdsintervallen gaan we dan kijken of de lapjes nog steeds het gewenste resultaat geven. Ook hebben we de lapjes op de post gedaan naar onszelf, zodat we kunnen zien of het transport invloed heeft op de kwaliteit. Dinsdag kwam de mailman dus op stage met een pakketje speciaal voor ons haha. Omdat we zoveel lapjes moesten knippen was de stof om lapjes van de knippen op een gegeven moment op. Gister mochten we op pad in Wantage (voor ons de eerste keer het dorp in) om stof te gaan kopen. We mochten ook nog koffie gaan drinken op kosten van ons stage bedrijf. We zijn dus lekker het grootste deel van de ochtend op pad geweest. Daarna hebben we weer lapjes geknipt, de wekelijkse schoonmaak van het lab gedaan en op het gemakje nog wat schoolwerk afgerond. We kregen vorige week ook nog een fijne verassing, naast het grote hok met dozen vol casefiles, bestond er ook nog een iets kleiner hok! We dachten namelijk zo goed als klaar te zijn met het archiveren. Kwamen we mooi even van een koude kermis thuis. In het andere hok staan nog zo’n 65 dozen en het stikt er van het ongedierte, stof en rotzooi. Ik denk dat de deur de laatste 2 jaar niet open geweest is. Zijn we dus ook wel weer even zoet mee.

Toch was afgelopen week, weer maar een 4-daagse werkweek. Afgelopen woensdag ben ik weer veel te vroeg dan goed voor me is opgestaan. Om 4 uur stond ik naast mijn bedje en om half 5 zat ik in de auto. Op naar Stansted Airport. Ik was express wat eerder weggereden omdat ik mijn auto wilde parkeren bij een treinstation een stukje voorbij het vliegveld en een klein stukje met de trein te reizen om zo een hoop parkeerkosten te besparen. Parkeren op het vliegveld kost namelijk voor een dagje 28 pond! Omdat ik niet zeker wist hoe het allemaal zat en of ik het allemaal zou kunnen vinden, was ik maar wat eerder vertrokken. Gelukkig kon ik het treinstation en de parkeerplaats daarbij in een keer vinden en stond ik om 7 uur op het vliegveld. Wachten duurt me altijd te lang, maar om 08.40 uur vertrok het vliegtuig dan toch echt naar Nederland. Nadat ik zo snel mogelijk het vliegtuig uit en door de douane probeerde te komen stond mijn jarige mama mij om 11 uur op te wachten op Eindhoven Airport. Helemaal gek, maar helemaal leuk om haar zo een dagje te verrassen voor haar verjaardag! We hebben Kyarah thuis opgehaald en zijn daarna met z’n 3en een high tea gaan doen bij Dudok. Eigenlijk echt schandalig dat ik na 12 weken Engeland een dagje Nederland aan moet doen om een high tea te hebben. Toch maar eens kijken of dat hier in Engeland ook nog mogelijk is! Daarna heb ik mijn hondje nog even goed uitgelaten en vertrokken we richting Luc. Luc was d’r alleen niet en zijn hele huis was donker. Door een misverstand dacht hij dat we hem om 6 uur op zouden halen in plaats van de 5 uur die wij dachten haha. Gelukkig was hij niet ver weg en konden we iets na 5en vertrekken. Bij het Van Der Valk Hotel in Eindhoven hebben we heerlijk gegeten met z’n 6en (papa en Sander kwamen zelf naar het restaurant). Rond 9 uur heeft papa mij samen met Luc weer afgezet op het vliegveld. Gelukkig ging het allemaal vrij snel en kon ik de trein van 22.15 uur nog halen. Daar was ik echt heel blij mee, want de volgende zou pas 3 kwartier later komen en aangezien ik sowieso ook nog ruim 1,5 uur naar Basingstoke moest rijden, zou elke minuut meegenomen zijn haha. Onderweg was de halve M3 helaas afgesloten. Ik moest helemaal omrijden en reed daarbij ook nog een klein beetje verkeerd, waardoor ik bijna een uur later thuis was dan ik gewild zou hebben. Nath had heel lief mijn bed verschoond, dus daar kon ik om 01.15 uur gelukkig eindelijk inspringen. Was een zeer vermoeiende dag, maar was het meer dan waard! Ik zou het zo weer overdoen.

Zaterdag kon ik opnieuw naar Stansted Airport. Dit keer ging Nathalie weer mee. Ik heb Nathalie op het vliegveld afgezet en Luc weer mee terug genomen! Ook al had ik hem 3 dagen eerder nog gezien, toch weer helemaal happy! Op zaterdag hebben we niet veel gedaan, behalve lekker eten en luieren in bed. Zondag hebben we door de mall gelopen in Basingstoke. We hebben de kerstman en zijn rendieren gespot en tussen de middag lekker gegeten in een echte Engelse pub. We hebben nog een park bezocht, waar Luc toch zijn hart weer een beetje op kon halen met een vogelkooi die daar stond haha. ’s Avonds hebben we weer lekker gegeten en een film gekeken met een lekker glaasje rode wijn! Maandagochtend was het helaas alweer tijd om naar het vliegveld te vertrekken om Luc af te zetten en Nathalie weer op te halen. Nath is weer goed op stap geweest en heeft al haar vrienden weer gezien, dus we konden er allebei weer helemaal tegenaan. ’s Middags nog geshopt voor kerstcadeautjes en ’s avonds boodschappen gedaan en voor de verandering maar weer eens op tijd naar bed haha.

Deze week is alweer bijna op de helft. We gaan weer verder met de vingerafdrukken en het archiveren van de 65 dozen. Vrijdag zullen we voor de verandering maar weer eens naar Stansted Airport rijden want er komen weer gasten. Vriendinnen van Nathalie en m’n beste maatje Remco Schaap komen langs. Zaterdag willen we een dagje Londen gaan doen en de toerist uithangen en zondag doen we met z’n alle mee aan de santarun in Southampton. Gaat weer een tof weekend worden!

  • 23 November 2016 - 12:43

    Eveline:

    Aha... charmante foto van Luc. Gezellig hoor!
    Wat een verhaal weer. Ik zou geen lapje meer kunnen zien. Veel succes en sterkte met de 700 lapjes en 65 dozen. Fijne week! En over een maandje zien we elkaar weer :-). Ben benieuwd of je dan Hollands klapt met een Engels accent :P. Lieve groetjes van mij en Karel.

  • 23 November 2016 - 16:36

    Irene:

    Klinkt weer allemaal super, fijn dat je je mama zo hebt kunnen verrassen :-).
    Geniet van het weekend met Remco en pas op voor blessures he, zondag!
    Een dikke kus uit Kaatsheuvel, ook van Pardoes! X

  • 23 November 2016 - 20:56

    Anne-Marie:

    Ik sluit mij aan bij de reactie van Eveline, dat fototoestel zal ook wel denken......wat unne familie in dat bed.

  • 25 November 2016 - 18:34

    Marlou:

    Ze weten jullie wel de leukste taakjes te geven op stage! 700 lapjes knippen.. jij liever dan ik!
    Het weekend heb je weer goed doorgekomen en aankomend weekend zal ook weer gezellig worden. Hangen de Santa pakjes al klaar om aan te doen?
    Over die foto van Luc zullen we het maar niet hebben, is in ieder geval te zien dat het in de familie zit :p
    Tot gauw!

  • 28 November 2016 - 15:02

    Wil:

    Hoi, hoi
    Zo te lezen nog steeds goed naar jullie zin daar in Basingstoke.
    Tja het kan natuurlijk niet altijd even spannend zijn op het werk.
    Ze houden jullie nog wel even bezig daar tot de feestdagen.
    Succes met alles en we zien elkaar met de Kerst straks.
    Gr. Wil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Savannah

Actief sinds 11 Aug. 2016
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 14375

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2016 - 20 Januari 2017

Stage Forensisch Laboratorium Onderzoek

Landen bezocht: