And Iiiiiiiiii will always love you! - Reisverslag uit Basingstoke, Verenigd Koninkrijk van Savannah Hoven - WaarBenJij.nu And Iiiiiiiiii will always love you! - Reisverslag uit Basingstoke, Verenigd Koninkrijk van Savannah Hoven - WaarBenJij.nu

And Iiiiiiiiii will always love you!

Door: Savannah van den Hoven

Blijf op de hoogte en volg Savannah

08 December 2016 | Verenigd Koninkrijk, Basingstoke

Omdat we deze week moe waren en druk waren met het kopen en inpakken van kerstcadeautjes is mijn blog wat later dit keer. Weer genoeg gedaan, dus ook weer genoeg te vertellen.

We hebben op stage een vriezer ontdooid, schoongemaakt en een lijst gemaakt van alles wat er in de vriezer zit. Zodat ook daar hopelijk veel van weggegooid kan worden. Omdat er zoveel oude dingen bewaard zijn gebleven hebben ze hier ondertussen 3 vriezers, nog 2 te gaan dus. Al hoeven we er eentje niet te ontdooien en schoon te maken, want dat hebben we in onze eerste week al gedaan. Uit de kast met bewijsmateriaal is nu ondertussen alles weggegooid wat weg kon en hebben we nog maar 1 doos over! Afgelopen vrijdag kwam een man alle papieren uit het archief ophalen. Hij schrok zich dood van de hoeveelheid en ik denk dat die man er nu nog depressief van is. De zakken waren ook echt niet te tillen, maar met z’n alle hadden we net genoeg kracht om de zakken oud papier naar zijn busje te dragen. Nu alles leeg is kunnen we weer opnieuw gaan beginnen, nog zo’n 8 dozen te gaan haha. Verder hebben we vergaderd met de vingerafdrukken expert om de beste instellingen te bepalen en gaan we vanaf nu verder met het optimaliseren van de juiste afdrukinstellingen.

Genoeg over stage, we komen hier ten slotte ook om leuke dingen te doen! Als eerste vorige week woensdag. Na stage wisten we niet hoe snel we thuis moesten gaan eten en naar Londen moesten vertrekken. De auto werd weer geparkeerd en we pakten de metro naar een of andere achterwijk in Londen. Het was geen beste buurt, maar wat we gingen doen was wel best! We gingen namelijk naar Ballie Ballerson. Een ballenbak voor volwassenen! Het was er eigenlijk een beetje té druk waardoor we geen echte snoekduiken in de ballenbak konden maken, maar gelachen hebben we zeker. We hadden geboekt voor een time-slot van 2 uur, maar omdat we de metro terug moesten halen zijn we er maar een goed uurtje geweest. Dat was opzich ook wel genoeg, want we kwamen om te spelen en leuke foto’s te maken. Dat hebben we dan ook zeker gedaan. In de ballenbak voelden we ons allebei weer even helemaal 5 jaar oud.

Afgelopen vrijdag reden we na stage naar huis, waar we snel een maaltijd naar binnen gewerkt hebben. Om kwart voor 9 vertrok ik naar het vliegveld om mijn mama op te halen. WAT EEN DRAMA. Ik reed via de snelste en kortste weg, maar die bleek net voor Londen Heathrow afgesloten te zijn. Ik moest dus de omleiding volgen. Geen probleem zou je zeggen, want ik had genoeg tijd ingecalculeerd om op tijd te kunnen komen. Omdat de omleiding me helemaal binnendoor stuurde en ik natuurlijk niet de enige was die deze weg moest hebben, stond ik een uur nadat ik wegging nog geen 100 meter verder. Ik zag de tijd voorbij tikken en tikken en mijn aankomsttijd werd steeds later. Ik heb papa gebeld dat hij mama een sms moest sturen dat ik wat later zou komen, zou niet meer dan een half uurtje moeten duren. Na een half uur was ik nog steeds amper iets opgeschoten. Mijn mama was ondertussen al geland en door de paspoortcontrole heen en ik moest nog zeker 1,5 uur zonder files. Omdat Nathalie zich ook begon af te vragen waar ik allemaal bleef, heb ik haar ook maar eventjes gebeld om te zeggen dat ik dichterbij ons huis was dan bij het vliegveld. Nathalie heeft heel internet afgezocht en me uiteindelijk via een andere route kunnen sturen. Hier kon ik gelukkig wel doorrijden! Toen kwam ik een stukje voor Stansted Airport wéér in de file. Hier stond ik midden op de snelweg weer stil en hier kon ik niet keren. Ik kon wel janken. Ik zou om 10 uur moeten arriveren op het vliegveld en door alle files werd dit pas rond 1 uur. Gelukkig kon ik daarna eindelijk mijn mama weer zien! Om half 3 arriveerden we uiteindelijk bij ons huisje in Basingstoke, snel naar bed want voor mama was het al half 4! Ik ga in Nederland nooit meer zeuren over files, want mensen in Engeland: DIE STAAN PAS IN DE FILE.
Op zaterdag waren we allemaal alweer vroeg wakker (ik heb eindelijk een ritme hier) en besloten we om dan maar gewoon richting Londen te gaan. In Londen zijn we via Winter Wonderland in Hyde Park (viel best tegen dit jaar moet ik eerlijk toegeven, maar gelukkig voor mama en Nathalie hadden ze er wel churros!) en Marble Arch naar Oxford Street gelopen. De grote shopsessie kon beginnen! Allebei de Primark winkels zijn flink bezocht en ook de H&M, New Look en de Zara zijn niet overgeslagen. Nathalie heeft ook eindelijk haar zo gewilde Timberlands kunnen kopen. Om half 4 hadden we in het British Museum een afternoon geboekt. Dit was echt ZO leuk. Na zoveel weken in Engeland moesten we dit toch ook wel doen. Echte superlekkere Engelse scones op! Die kunnen wij in Nederland niet zo maken. Na de afternoon tea zijn we nog even gaan shoppen en toen was het om half 8 tijd voor ’The Bodyguard’. Gelukkig zat het Dominion Theatre om de hoek bij Oxford Street, dus we waren er zo. Weer een mooi bucketlist momentje voor mijn mama: een musical bezoeken in Londen. We konden bijna niet fatsoenlijk op onze stoelen zitten omdat de tassen met al onze aankopen er ook nog bij moesten. Degene die ons een beetje kennen, zullen vast begrijpen dat we niet met een klein tasje bij de musical zaten haha. Ook deze musical was weer mega gaaf! Niet zo gaaf als de Lion King, maar in zijn algemeenheid vind ik de Lion King ook gewoon een leuker verhaal. De zang in The Bodyguard was mega goed! Achter ons zaten een paar Engelse meiden die maar bleven drinken tijdens de voorstelling, halverwege moesten ze van het personeel de zaal verlaten omdat ze zo zat waren! Eentje viel daarbij zelfs nog half van de trap af. Toen de musical afgelopen was gingen we maar weer op huis aan, want we waren allemaal goed vermoeid van deze lange dag.
Zondagochtend hebben we onze aankopen bekeken en gepast en zijn we richting Winchester gereden. We wilden naar een kerstmarkt en deze was het dichtste bij huis. De kerstmarkt was tof, helemaal om de kathedraal van Winchester heen en er waren genoeg leuke dingen te koop! Daarna hebben we nogmaals de Primark bezocht om wat dingen te ruilen (lees: bij te kopen) en hebben we snel bij de McDonalds wat gegeten. We hadden wel graag ook nog echt Engels fish & chips willen eten, maar de tijd begon een beetje te dringen. We hebben thuis snel onze joggingbroeken/pyama’s aangetrokken, chips gepakt en een dekbed achterin de auto gestopt. Op naar de drive-in cinema. We kwamen echt precies toen de film begon aan, dus we konden ons meteen installeren. Gewapend met mutsen en onder ons dekbed hebben we ’Bad Santa 2’ gezien. De ervaring was echt tof en hoewel het minder koud was dan we van tevoren gedacht hadden, waren we toch blij met onze dekens! Weer terug thuis zijn we snel gaan slapen, want maandag konden we weer vroeg opstaan. Gelukkig niet zo vroeg als de week ervoor, want ik hoefde pas om 9 uur met mama weg te rijden. Ik heb dit keer bewust voor een andere route gekozen, zodat ik niet in de file zou komen. Op een paar stukken met langzaam rijdend verkeer na viel deze route best mee. De terugweg zag er alleen niet al te best uit. Alleen maar stilstaand verkeerd. Nadat ik mama op het vliegveld gedropt had (je spullen komen over 2 weken mee!) heb ik bij de McDonalds het verkeerd gecheckt. Het zag er allemaal goed uit en het viel gelukkig ook mee.

Nadat ik weer thuis was ben ik met Nathalie nog wat kerstcadeautjes gaan kopen in Reading en hebben we ’s avonds omdat het Sinterklaas was bij Jamie’s Italian gegeten. Op stage hebben we ook een supertof Sinterklaas pakket gekregen om ons alvast een beetje te bedanken. Ze hebben zelfs speciaal uit Nederland chocolade letters laten komen! We voelden ons helemaal vereerd en zijn er super blij mee, we worden hier echt ontzettend gewaardeerd ondanks dat ze ons helaas niks betalen. Gisteravond zijn we nog een drankje gaan doen met de neef van Nathalie die in Oxford woont. In een leuke bar vloog ook deze gezellige avond weer voorbij.

Nog maar een dagje stage te gaan en dan is het alweer weekend! Morgenavond zal ik mijn liefste vriendinnetje Irene met haar nichtje Heleen op gaan halen op het vliegveld. Gaan we zaterdag voor de verandering maar weer eens naar Londen en zondag nog ergens naar een kerstmarkt. Zal vast ook weer een tof weekend gaan worden. Omdat alles hier helemaal al in kerstsferen is, overal kerstmuziek gedraaid wordt en het zo koud en donker is, hebben we het kerstgevoel al helemaal te pakken. Gelukkig kunnen we over 2 weken richting Nederland komen om ook echt kerst te gaan vieren met onze families! Best wishes from England and keep you all posted!

  • 08 December 2016 - 18:44

    Miranda:

    Het was echt een super leuk weekend!
    Musical en afternoon tea waren heel gaaf en ik kan met niemand anders zo schoppen als met jou!
    Kan nu bijna niet wachten tot we weer gaan want dan is het oud en nieuw!!
    Dan gaan we lekker met ons hele gezin het vuurwerk in londen bekijken!1

    Liefs mama

  • 08 December 2016 - 20:39

    Savannah Van Den Hoven:

    Mama, kan jij met niemand anders zo goed schoppen als met mij?? Ik wist niet dat ik zo gewelddadig was????

  • 08 December 2016 - 22:26

    Wil & Anne-Marie:

    Fijn te lezen dat jullie het leuk gehad hebben samen.
    En de Primark heeft weer een goeie boterham verdiend aan jullie ws.
    Succes weer de komende weken nog. We zien je binnenkort met de Kerst.
    Gr.


  • 09 December 2016 - 22:56

    Marlou:

    Ze hebben twee goeie aan jullie daar op stage! Fijn dat ze dat ook zo waarderen!
    Jullie hebben weer een super weekend gehad samen. Ik ben wel benieuwd of je alles mee terug krijgt in dat autootje van je ;)
    Zo'n volwassen ballenbak mogen ze hier in NL ook wel maken, kei leuk haha.

    Komend weekend weer veel plezier! Xx

  • 11 December 2016 - 22:31

    Luc:

    Safke!

    Jouw verhalen zijn telkens een dubbel check voor mijzelf. Even checken of ik tijdens de berichten tussendoor en de FaceTime momentjes goed geluisterd heb. Soms twijfel jij daar over maar ik moet zeggen dat ik telkens goed op de hoogte ben hoor.. Haha.
    Dit weekend is dan echt het laatste weekend met een gast. Leuk om op terug te kijken denk ik zo! Nu wordt het tijd dat je naar Nederland komt. Nog twee weken.
    Zie ik jou daar in de auto trouwens ook in dat apenpak zitten? Dacht ik alles gezien te hebben. Ongelofelijk af en toe. Zo zie je maar dat jij mij blijft verbazen.
    Succes met opnieuw afscheid nemen en je stage.
    Tot snel! Dikke kus X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Savannah

Actief sinds 11 Aug. 2016
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 14379

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2016 - 20 Januari 2017

Stage Forensisch Laboratorium Onderzoek

Landen bezocht: