Kramp in m'n navel! - Reisverslag uit Basingstoke, Verenigd Koninkrijk van Savannah Hoven - WaarBenJij.nu Kramp in m'n navel! - Reisverslag uit Basingstoke, Verenigd Koninkrijk van Savannah Hoven - WaarBenJij.nu

Kramp in m'n navel!

Door: Savannah van den Hoven

Blijf op de hoogte en volg Savannah

29 November 2016 | Verenigd Koninkrijk, Basingstoke

Afgelopen week zijn Remco, Rowana en Laura op bezoek gekomen. Naast dat het mega gezellig was, was het ook wel mega vermoeiend! Gelukkig hebben we het overleefd.

De stage-week zijn we ook weer goed doorgekomen. We zijn vooral bezig geweest met archiveren, dozen dragen, spierballen kweken, weggooien en nog meer weggooien.
In de 'nieuwe' schuur waar nog zo'n 65 bomvolle dozen staan, zijn we bezig geweest met het (soms met gevaar voor eigen leven vanwege al het stof en de vieze BEESTEN) uitzoeken van de dozen. Alle zaken die die de bewaringstermijn overschrijden halen we eruit en vernietigen we. Er staat een grote box waar alle papieren in kunnen, maar die was na een dag al vol. We zijn ondertussen maar overgegaan op grote plastic zakken, waar er nu ook al zo'n 5 van staan (BOMMETJE VOL EN ZWAAR). Komende vrijdag komt een bedrijf alles ophalen om ook echt te vernietigen. Kijk al uit naar de gezichten van die mensen wanneer ze alles zien haha. Ze willen hier graag alle rapporten bewaren, dus zoeken we de rapporten uit en gooien de rest van de papieren dan in de zakken. Ondertussen zitten er ook al zo'n 9 ordners bomvol met rapporten. Helemaal netjes autistisch geordend op datum. Wat zijn we goed bezig he. Er zijn nog zo'n 50 dozen te gaan, dus deze week kunnen we ook weer lekker stof gaan happen. Het voelt wel aan als dankbaar werk, want je kunt gewoon zien dat er een hoop gebeurd is! Ook is dit werk waarbij je met z'n 2en echt daadwerkelijk meer werk kunt verzetten dan in je eentje. Dat in vergelijking met het invoeren van de zaken die nog bewaard moeten blijven in het excel-bestand is echt een verademing. Jammer alleen dat ze dozen zo zwaar zijn.
Ook hebben we gigantisch veel weggegooid van oud bewijsmateriaal, waardoor we in de kast met bewijsmateriaal geslonken zijn van 16 naar 4 dozen. Ze zijn helemaal blij met ons hier!
Onze stagebegeleidster heeft onze tussentijdse beoordeling ingevuld. Ik had wel het gevoel dat ze tevreden was, maar aan de beoordeling te zien is ze mega tevreden! Zowel ik als Nathalie hebben voor elk punt 'excellent' gekregen van haar. Een beetje overdreven vind ik zelf, want er is altijd ruimte voor verbetering, maar wel super tof om te lezen. Als commentaar geeft ze zelfs: (PAPA: GOED LEZEN!!!!) Savannah is reliable, focussed and extremely professional. She has been an asset to our team and a great ambassador for the university!
Ze zijn van plan onze paspoorten af te pakken zodat we hier kunnen blijven, ik zal die dus maar goed verstoppen haha. We zijn wel altijd welkom om onze afstudeerstage hier ook te komen doen. Dan krijgen we voorrang op alle anderen hebben ze gezegd. Ik vind dit een super ervaring en geniet hier ook volop van, maar straks in januari vind ik het ook wel genoeg geweest. Blijf dan voorlopig gewoon in Nederland.

Vrijdag mochten we wat eerder weg en na een lange rit vol files zagen we om kwart voor 7 Remco op het vliegveld! Niet snel daarna volgden Laura en Rowana (Nathalie haar vriendinnen). Heel mijn wagen volgeladen, het paste allemaal maar net en op de achterbank zullen ze niet altijd even comfortabel gezeten hebben haha. Eerste activiteit voor hun in Engeland was eten bij de McDonald's. Daarna zijn we naar Basingstoke gereden en zijn we nog een drankje gaan doen bij de plaatselijke pub. Lekker even een pint Guinness drinken en bijkletsen! Omdat de pub natuurlijk redelijk op tijd sluit, konden we rond 1 uur in onze bedjes liggen.
Zaterdagmorgen stonden we redelijk vroeg op, ontbeten we en reden we naar Londen! We hebben de metro gepakt naar Piccadilly Circus en daar hebben we ons opgesplitst. Rowana en Laura waren nog nooit in Londen geweest, dus die wilden heel begrijpelijk alle highlights bekijken. Remco en ik wilden liever op ons gemakje wat andere dingen doen. Eerste stop: Hamleys! We hebben onze ogen echt uitgekeken in deze enorme speelgoedwinkel. Daarna heeft Remco nog een nieuwe winterjas gekocht, zijn we door de foodhallen bij Camden Town geweest en zijn we gaan lunchen bij café de Hems. EEN NEDERLANDSE PUB IN LONDEN! We konden er alle Nederlandse snacks bestellen. Van bittergarnituur tot een patatje oorlog. Remco en ik bestelden allebei een frietje met frikandel speciaal. Achteraf hadden we beter een friet met kroketten en een met frikandellen kunnen bestellen, want je kreeg er namelijk van elk 2. Dan hadden we zowel een kroket als een frikandel kunnen eten! Ondanks dat heb ik er niet minder van genoten. Zelfs de enige echte remia mayonaise kwam op tafel. Alle teksten op de muur enzo waren in het Nederlands. Het was jammer dat het personeel geen Nederlands sprak. Dat had de ervaring helemaal afgemaakt haha. Daarna zijn we door Harrods gelopen, naar de M&M store geweest en Oxford Street opgegaan. Omdat het black friday sales weekend was, was het echt ongelooflijk druk in en rondom de winkels! In de uitverkoop heb ik wel een paar super toffe dingen gescoord. In de Disney-winkel heb ik een grote Dopey gekocht! Ik vond dat ik wel een cadeautje verdiend had! En hij was nu mega afgeprijsd, dus ik kon het niet laten.
Daarna hebben Remco en ik nog over de towerbridge gelopen (buiten het centrum was het echt een heel stuk rustiger) Langs de Big Ben en Westminster Abbey. Erna zijn we in de Londen Eye geweest (in het donker nóg gaver) en zijn we via Trafalgar Square en Buckingham Palace weer terug gelopen naar Piccadilly Circus. Daar voegden we ons weer samen met Nathalie en de rest en begaven ons weer richting Basingstoke. We waren allemaal echt kapot van het lopen de hele dag en zijn ook vrij snel nadat we thuiskwamen gaan slapen.

Zondagochtend konden we wéér vroeg opstaan. Wat een drukte is dat dan ook meteen met 5 personen. Hoe aardig ze ook zijn, ik kan echt zeggen dat ik blij ben dat ik nooit in een studentenhuis gewoond heb! Om 8!!! uur reden we al richting Southampton. Daar moesten we namelijk tussen half 9 en 9 uur zijn om ons te melden. We gingen met z'n alle meedoen aan de santa run! Na registratie kregen we ons pak en waren we klaar voor de race. Omdat het vrij koud was, hadden we ons dik aangekleed. Achteraf was dit een beetje too much, want van al dat rennen krijg je het mega warm! Te midden van zo'n 150 andere santa's renden/liepen we de 4km zo uit. Mega grappig en een hoogtepunt om mee te maken hier haha. Daarna kregen we nog een medaille, water en een super lekkere mince pie. Toen vertrokken we weer richting Basingstoke. Rowana heeft echt nog de uitspraak van het weekend gedaan, want die had zelfs kramp in haar navel. Een uitspraak die we niet snel meer zullen vergeten! Rond 11 uur waren we alweer in Basingstoke en voelde het alsof we er al een hele dag op hadden zitten. Na een douche en een lunch heb ik Nathalie en haar vriendinnen afgezet bij de mall in Basingstoke en waren Remco en ik van plan om naar de kerstmarkt in Reading te gaan. Van de kerstmarkt is niet veel meer gekomen. Van een middagdutje wel haha. Heerlijk even bijgekomen. In Reading zijn we wel geweest, want daar hebben we namelijk lekker sushi gegeten! Daarna Nathalie en de rest weer opgepikt en thuis ook weer veel te vroeg naar bed gegaan.

Gisterochtend konden we helaas om 5 uur weer vertrekken naar het vliegveld. Daar hebben we Rowana en Laura gedropt en Remco hebben we even later bij een metro-station afgezet. Die vloog pas 's avonds en kon zo toch nog een leuk dagje Londen doen. Nathalie en ik kwamen pas om half 11 in plaats van 9 uur helemaal gaar aan op stage. We hadden ook door de files zo'n 5 uur in de auto gezeten. Gister was dus een vrij zware dag op stage, wat waren we blij toen we om 5 uur konden gaan! Na snel wat te eten te hebben gemaakt en in de douche gesprongen te zijn gingen we dan voor de verandering ook maar snel naar bed!

Deze week zal net als de andere ook wel voorbij gaan vliegen! Morgen gaan we na stage naar ballie ballerson, een mega grote ballenbak voor volwassenen! Daar kijken we helemaal naar uit haha.
En vrijdag komt mijn mama voor het grote shopweekend! Helemaal zin in! We zullen zaterdagavond ook nog naar een musical in Londen gaan (The Bodyguard!) en zondag naar een drive-in cinema. Wij vermaken ons hier dus nog wel meer dan prima, de tijd zou soms best wel even wat langzamer mogen gaan.....

• 29 November 2016 - 13:04

Pa:

Als ik niet beter zou weten zou je denken dat je 6 maanden op vakantie bent maar het is toch echt een stageperiode dus extra trots als je een dergelijke beoordeling krijgt.

• 29 November 2016 - 14:20

Irene:

Verstop die paspoorten maar goed, want ik kan mijn beste vriendinnetje niet nog langer missen hoor!
    Geniet van het weekend met je mama en succes komende dagen op stage!

• 29 November 2016 - 15:07

Miranda:

Trots op je hoor, met zo'n mooie beoordeling!!
    Dan kan het niet anders dan dat jullie het heel goed doen!
    Ik kan niet wachten tot het vrijdag is want dan gaan we er een heerlijk weekend van maken, heb er zoveel zin in! Shoppen, musical, drive-in bioscoop en hopelijk nog ergens een ECHTE Engelse high tea!
    Londen here we come!!

Liefs mama

• 29 November 2016 - 16:18

Karina:

Weer een geweldige week gehad dus! Heel mooi dat jullie zo'n goede beoordeling hebben gehad.... jullie zijn top! Verder vooral goed op jullie paspoorten letten, want iedereen wil jullie wel weer terug hier

• 02 December 2016 - 20:00

Anne-Marie:

Ik vraag mij af hoe het met de "zooi" moet als de stage voorbij is. Wie ruimt er dan op of bewaren ze het voor de volgende stagiare.
    En uuuuuhhhh de ballenbak dat lijkt mij echt lachen.
    groetjes weer

• 04 December 2016 - 11:49

Marlou:

Inderdaad wat als jullie straks weg zijn, dan moeten ze de rommel wel zelf bij gaan houden!
    Klinkt als een super leuk weekend vorige week en in de ballenbak, ook een geweldige ervaring.
    Het weekend met jullie mam is ook al weer bijna om, geniet er nog even van!
    Groetjes van ons

• 05 December 2016 - 07:20

Luc:

Ha Safke,

Bedoelde ze bij jouw beoordeling eigenlijk niet:'You've been an acid to our team'? Haha. Nee fijn toch dat alles goed gaat! De tijd van de drukke weekenden zit er ook al bijna op. Ook de dag dat je naar huis komt, komt steeds dichterbij. Van dat paspoort blijven ze dus af. Anders kom ik het hoogstpersoonlijk zoeken. Succes vandaag! Benieuwd naar het volgende verhaal.

Xxxx