Hakuna Matata. - Reisverslag uit Cardiff, Verenigd Koninkrijk van Savannah Hoven - WaarBenJij.nu Hakuna Matata. - Reisverslag uit Cardiff, Verenigd Koninkrijk van Savannah Hoven - WaarBenJij.nu

Hakuna Matata.

Door: Savannah van den Hoven

Blijf op de hoogte en volg Savannah

24 Oktober 2016 | Verenigd Koninkrijk, Cardiff

Week 9 in the UK. We zijn echt al bijna op de helft van onze tijd hier. Het gaat echt zo verschrikkelijk snel! (moet wel zeggen dat de weekenden natuurlijk altijd een stuk sneller gaan dan de werkdagen haha). En net als in Nederland begint het hier ook echt al wel een stuk kouder te worden. Gelukkig is het hier nog niet helemaal tot het nulpunt gedaald, maar ver daarboven zat het ook niet meer. Winterjas is al aan geweest en ook onze handschoenen en mutsen liggen al klaar. ’s Ochtends is het ook nog donker wanneer we op moeten staan, dus de zin zakt wel een klein beetje naar beneden af en toe. Wanneer de klok terug gezet gaat worden volgend weekend, zal dat alleen nog maar erger gaan worden ben ik bang.

Gelukkig hebben we het op stage nog steeds goed naar onze zin wanneer we ons eenmaal uit bed gesleept hebben en de weg erheen keihard meezingend hebben gereden. Er is nog zoveel werk te doen en onze taken worden ook steeds gevarieerder. Naast archiveren, valideren en batches maken beginnen we nu ook aan de vingerafdrukken. Eerst gaan we deze valideren, wat dus inhoudt dat we de meest optimale manier van vingerafdrukken digitaal maken uit gaan vinden. Daarna zullen we ook hiermee aan de slag gaan om verschillende vingerafdruk kits samen te stellen zodat ze vergeleken kunnen gaan worden. Ze zeiden hier al dat we best ook nog een tijdje langer mogen blijven, want we horen alleen maar positieve verhalen. Voor al ons harde werk hadden we kaartjes voor de musical van de Lion King in Londen verdiend!

Afgelopen donderdag hadden we een vrije dag gekregen en die hebben we benut door voor de verandering maar weer eens een dagje in Londen door te brengen. Ik wilde Greenwich graag nog zien, Nathalie wilde graag een rondje lopen door en eten in Chinatown en nog meer eekhoorntjes voeren stonden ook nog op de planning. Nadat we de auto geparkeerd hadden en daar op een omslachtige manier voor betaald hadden (je moest een nummer bellen en je kenteken aan zo’n bandje doorgeven, needless to say dat een Nederlands kenteken natuurlijk moeilijk was voor zo’n bandje.) namen we de metro richting Greenwich. Halverwege werd ons duidelijk dat de metro een halte voor Greenwich zou stoppen en niet meer verder zou rijden wegens ”safety issues” (geen idee wat er aan de hand was). Wij eruit en we zouden wel gaan lopen, op de kaart leek het niet zo ver. Opzich was het ook niet zo ver, maar dan moet je in eerste instantie al wel de goede richting uit lopen en moet de weg ook niet aan alle kanten open liggen. We besloten over te gaan op plan B: de bus. Er waren genoeg bushaltes, maar geen enkele bus ging er richting Greenwich. Weer over op plan A: toch maar lopen. Na een half uur gelopen te hebben en hopeloze pogingen om ergens naar de WC te kunnen werd plan C in werking gesteld: de bovengrondse metro. Er zijn 2 haltes in Greenwich en natuurlijk moesten wij weer uitstappen bij de halte die het verste van Greenwich Park vandaan lag. In het park hebben we ons nog wel een tijd vermaakt met de eekhoorntjes voeren, dat maakte veel goed. De 0-meridiaan van Greenwich, die ik graag wilde zien, viel ons echter heel erg tegen. Ik had er poolcirkel taferelen van verwacht, maar hier moest je 9,50 pond betalen om de lijn nog maar te kunnen zien. Dit hebben we niet gedaan en een beetje teleurgesteld liepen we de berg weer af naar de metro. Die reed gelukkig weer, dus op Leicester Square stapten we uit en we begaven ons naar China Town. Gelukkig was dit wel tof om te zien en hebben we allebei een erg lekker bordje noedels op. Door Chinatown liepen we naar de M&M-store en recht daarnaast was de hele straat afgesloten. Een of andere premiere bij een bioscoopzaal. Welke film het was ben ik eerlijk gezegd vergeten, maar we hebben wel Tom Cruise gespot. Daarna was het tijd om naar het Lyceum Theatre the gaan: shit was getting real, the Lion King!!! Het theater was alleen al mega gaaf om te zien, om nog maar te zwijgen over de Lion King musical. Echt van elke minuut genoten, de aller tofste musical die ik ooit gezien heb! Het enige wat ik jammer vond was dat ZaZu een totaal witte vogel was en dat een soort van Timon in de vorm van een pop aan een man in het groen gekleed vastzet (ben een Disney-addict, dus dat soort details vallen mij echt op haha). Toen we het theater uitliepen bleek maar weer hoe klein de wereld is: ik kwam een leraar van mijn middelbare school tegen! Hoe grappig! Na een praatje besefte ik me ineens dat hij in Londen was met een hele delegatie van het Beatrix College (de middelbare school waar ik opgezeten heb) en dat mijn nichtje (die nu op deze school zit) hier ook zou zijn. Het was even zoeken tussen een groep van 170 leerlingen, maar uiteindelijk had ik Zoë gespot. Ze waren met alle 170 plus 6 leraren ook naar de Lion King geweest, dus het was een behoorlijk Hollandse invasie in het Lyceum Theatre die avond.

Vrijdag is Roeland opgehaald van Heathrow Airport (ik was daar nog nooit geweest, maar dat is echt BIZAR groot!), zijn er boodschappen gedaan, hebben we ons vermaakt met Sudoku en Zweedse puzzels uit de kranten die Roeland meebracht, hebben we een "wreck this journal" goed ingewijd en is de plaatselijke kroeg nog met een bezoek vereerd.

Zaterdag reden we na het ontbijt met z’n 3en richting Cardiff. We gingen een nieuw land bezoeken! Ik kom op deze manier steeds dichterbij mijn einddoel: voor m’n 30ste alle landen van Europa bezoeken. Via de brug waar we 6,60 pond tol voor moesten betalen reden we rond de middag Wales binnen. Bij een park net buiten het centrum konden we gratis parkeren, dus dat hebben we ook gedaan. We hadden het idee opgevat om een stempel van Wales in ons paspoort te gaan halen, dus de tourist information werd onze volgende stop. De tourist information in het centrum bleek geen tourist information te zijn en een vrouw in de bibliotheek vertelde ons dat er nog eentje bij Cardiff Bay zat. Wij op pad daarheen, volgens die vrouw was het ongeveer 10 minuutjes lopen. Zo’n 40 minuten later kwamen we aan en bleek dat je alleen op het vliegveld een stempel kon krijgen. Een beetje teleurgesteld gingen we weer richting centrum. Ik heb nog stuiterend door de Disney Store gelopen en daarna hebben we echt heerlijk gegeten bij Jamie Oliver’s Italian. Op de weg terug naar de auto zijn we nog op jacht naar souvenirs gegaan en daarna kon de echte terugreis beginnen. Cardiff was een leuke stad om een dagje door te brengen vonden we alledrie en we zijn blij dat we de oversteek gemaakt hebben.

Zondag was een dag van uitslapen, lamballen, Roeland weer naar het vliegveld brengen en in bad liggen. Heerlijk van genoten moet ik zeggen.

Vandaag weer een nieuwe week op stage begonnen. Al vroeg hing ik aan de telefoon met een huisartsenpraktijk hier. Voor de 1038485934ste keer in m’n leven voelde ik gewoon dat ik weer een blaasontsteking had. Omdat het toch wel steeds erger en ongemakkelijker werd, was het tijd om actie te ondernemen. Ik sta hier natuurlijk niet geregistreerd, dus ik kon via de telefoon mijn adres hier in Engeland doorgeven. Dat ging nog soepeltjes, tot ik ook mijn woonadres en het adres van mijn huisarts in Nederland door moest geven. Lage Witsiebaan verstaan ze natuurlijk amper, dus dat heb ik mooi letter voor letter kunnen spellen haha. Evenals Savannah van den Hoven en mijn thuisadres. Ik kon gelukkig vanmiddag nog terecht en na een kort onderzoek bleek ik inderdaad blaasontsteking te hebben. Gewapend met antibiotica stond ik 20 minuutjes later weer buiten. Zal nu vast snel wegtrekken. Op dat soort momenten ben ik wel blij dat ik in Engeland stage loop en niet in Zimbabwe, de gezondheidszorg is hier gewoon prima op orde en dat voelt toch wel fijn moet ik zeggen.

Het begin van deze week is dus ook weer gemaakt, komende vrijdag zullen de ouders van Nathalie ons op komen zoeken en zullen we weer mooie uitstapjes gaan maken!

  • 24 Oktober 2016 - 22:00

    Ingrid:

    Hoi Savannah, leuk verhaal heb je weer geschreven, erg leuk om te lezen. Hopelijk ben je snel weer van je blaasontsteking af ! Ben een beetje jaloers op je , de Lion King te zien in een prachtig Theater in Londen, dat zou ik ook wel willen. Heeeeeel lang geleden ooit Evita gezien in Londen zulke mooie theaters heb je hier niet. Geniet nog van jullie stage en de weekenden met de bezoekers !

  • 24 Oktober 2016 - 22:35

    Wil & Anne-Marie:

    We hebben je verslag gelezen en zijn weer helemaal bijgepraat.
    Wat een druk leventje hebben jullie momenteel zeg, doen wij in een heel jaar nog niet. Maar wel gezellig denk ik. Geniet er maar van, het is jullie gegund.
    De musical Lion King is inderdaad erg mooi, wij hebben jaren geleden de oude versie gezien in het Circustheater, hebben er toen ook zo van genoten.
    En al bijna op de helft van jullie stage daar, wat gaat het snel inderdaad. En als het leuk en gezellig is gaat de tijd soms nog sneller. Veel succes nog maar weer in dat kouder wordende UK, net zoals hier trouwens.
    Gr. van de Rossi's

  • 25 Oktober 2016 - 09:16

    Irene:

    Huh ben jij een disney addict? Dat was me nou nog nooit opgevallen...
    En meen je dat je nu een leraar tegenkwam? hahahaha!

    Balen van je blaasontsteking, maar wat een toffe week en weekend hebben jullie verder gehad zeg!
    Nog maar 11 weken en dan is mijn allerliefste vriendinnetje weer terug in Nederland!

    Tot snel chick!! Dikke kus uit Tilburg!

  • 25 Oktober 2016 - 12:19

    Karina:

    Wat een leuk verhaal weer en wat maken jullie leuke dingen mee. Ik kijk al helemaal uit naar komend weekend met weer nieuwe avonturen!
    Beterschap met je blaasontsteking!

  • 25 Oktober 2016 - 15:24

    Marlou:

    De weken vliegen voor bij voor jullie.. komt vast door al die leuke dingen die jullie tussendoor doen!
    Zoals ik al eerder op de app gezegd had, zo gaaf dat jullie naar Lion King zijn geweest, zal echt mooi zijn geweest. En dan nog een hele delegatie van het Beatrix College, dat is echt wel heel toevallig! Die dag kan niet meer stuk ;)
    Hier wordt het ook steeds kouder en de dagen donkerder, maar ook wel mooi met die herfstkleuren. Dat zal bij jullie daar in de omgeving van het platteland ook wel mooi zijn.

    Geniet ervan! Fijn weekend alvast met de ouders van Nathalie

    Liefs van ons

  • 25 Oktober 2016 - 22:54

    Luc:

    He 'meiden', (omdat je dat zo'n leuk woord vindt)

    Zo te lezen en te horen stellen jullie het prima. Veel leuke avonturen naast de dagelijks bezigheden op stage. Mooi toch?! Reden ze in Wales een beetje fatsoenlijk? Niet als gekken? Haha. Je snapt wel wat ik bedoel.

    Die duif, had die een afspraak bij jullie op het lab? Hij wilde zeker verwantschapsonderzoek uit laten voeren?

    Volgende week zie ik je weer voor het grote feest! Ik ben al aan het aftellen. :)
    Tot snel! XXX

  • 26 Oktober 2016 - 18:14

    Eveline:

    Hè Savannah, tot nu toe heb ik al je reisverslagen gelezen. Zal deze keer ook eens een berichtje achterlaten. Wat een hoop toffe avonturen maken jullie daar mee in een paar dagen tijd. Genoeg te beleven. En wauw, de Lion King zien in London, super! En fijn te horen dat het zo goed gaat op stage. Veel beterschap met je blaasontsteking, succes op stage en alvast een fijn weekend met de ouders van Nathalie. Grs. ook van Karel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Savannah

Actief sinds 11 Aug. 2016
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 14382

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2016 - 20 Januari 2017

Stage Forensisch Laboratorium Onderzoek

Landen bezocht: